von Neuschottland nach Neufundland/ from Nova Scotia to Newfoundland

Nach einem wunderschönen Morgen an der Küste von Neuschottland (Nova Scotia), geht es weiter nach Louisbourg. Die kleine Stadt ist berühmt für ihre große Festung, die in der Geschichte Nordamerikas eine große Rolle gespielt hat. Ein Besuch dort lohnt sich auf jeden Fall.
Schließlich habe ich mich dazu überreden lassen, nach Neufundland überzusetzen und so finde ich mich eines Abends wieder an einem Hafen vor. Dort angekommen, ist das Wetter zunächst doch etwas isländisch geprägt, aber es ist Besserung in Sicht.

After a beautiful morning at the cost of Nova Scotia, I drive to Louisbourg. The little town is famous for it’s big fortress, which was very important for the history of North America. It’s definitely worth a visit.
Then someone convinced me to go to Newfoundland, so I find myself at a harbor again. After my arrival there, the weather reminds me very much of Iceland, but it is going to improve.

(English subtitles available on youtube!)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s